Benpass

image

Linne HÄR, tights HÄR

image

image

Hej babes

Min axel krånglar fortfarande och idag hade jag ondare än på flera dagar. Jag gissar att en vecka på jobbet med tunga lyft är orsaken…. Ska jag va helt ärlig tycker jag det suger. Jag känner mig svag och helt orkeslös i vänster arm.

Så just nu blir det fokus ben/rumpa/mage på gymet. Och jag märker verkligen hur framförallt låren växer, älskar känslan.

I lördags var vi en vända till Gävle över dagen eftersom Thea hade innebandymatch. När barnen och Pär åkte och käkade burgare efteråt så tog jag en timme på gymet, man får vara lite kreativ för att få till sin träning emellanåt.

Här kommer mitt lördagspass: 

-Superset med 2 benmaskiner, 4 set med sittande legcurl och benspark. Ca 12-15 reps

-Legpress, ett ben i taget. 3 set Liggande på sidan med ett ben på plattan. Vrid foten lite så du känner kontakt i rumpan. 

-Superset med legpress med benen brett isär och med benen tätt ihop. 4 set. (Känn kontakten i rumpis) 

-Liggande legcurl, 4 set. En riktigt bra övning för baksida lår. 

-Sumo squat på Box med kettlebell i händerna 4 set 

 

/Marit

3 personer gillar det här inlägget

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *