Rump pass

Träningstights HÄR/ Linnet är köpt på Stadium 

IMG_1540

 

Hej på er

Här kommer dagens ben/rumppass. Jag hade Pärra med mig på gymmet så han fick filma lite, det är flera av er om efterfrågat just det. Så varsågod, gillar ni det upplägget?

Jag kör 10-15 repetioner på varje övn och 3-4 rundor.

  • Front squat, kläm åt med skinkorna.
  • Höftböj med viktstång och gummiband (för extra motstånd)
  • Plankan med hopp in och ut, band runt anklarna. När du är trött så står du still och tar ett kliv ut med ett ben i taget. (Så bra övn för både mage och rumpa)
  • Rulla benet på boll, håll upp rumpan från golvet och spänn hela baksidan av låret hela vägen. Tuffare än man tror
  • Enbensböj med viktplatta i händerna, denna övn är jätte bra för rumpan och den tar jätte bra. Man får även med axlarna när man håller vikten rakt ut.

Nästan alla av dessa övningar kan ni göra hemma. Jag hade en tanke på det redan från början eftersom endel inte har tillgång till gym.

Jag fick höra av en annan träningstjej på gymmet att idag var det ”rumpans dag” Så detta passade väl hur bra som helst. Hoppas ni provar dessa övn nu.

Nu har jag foodpreppat för veckan med både torsk och kyckling. Köpt hem ordentliga grönsaker såsom färsk broccoli och morötter. Fixat med mellis, allt för att jag inte ska ”slinka” dit under veckan. Har ni planerat upp maten och träningen för veckan?

/Marit

7 personer gillar det här inlägget

6 Kommentarer

    • Här kör jag 35 kg. Brukar köra 40 kg på viktstång och 45-50 i Smith maskinen där man kan vara mer kontrollerad.

  • Mycket bra! gillar filmen och ”enkelheten” i upplägget.lätt att förstå.Ska absolut testas nästa gång på gymmet.Ser fram emot del 2.Du får gärna skriva lite om kosten oxå.den tycker jag många ggr är den svåraste att få till.

    • Tack. Det kommer tips på kosten oxå. För SU har helt rätt i det, många tror dom äter rätt men äter alldeles för lite för att få upp förbränningen i kroppen. Eller för lite mat för att få musklerna att växa.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *