Nu kör vi…

Yay!!!

Nu är vi igång. Idag efter lunch mötte jag upp Alejandro (Alex) på hans superfina gym i Valbo utanför Gävle. Alex är en av dom mest charmiga och mest karismatiska människor jag mött. Han ler och ropar ”tjena snygging” till bekanta och kunder, tjejer och killar överallt vi går. Haha, endel tror säkert att han flirtar med dom, men nej nej. Alex är lyckligt gift med sin Jossan.

Han känner alltid nån vart vi än är. Han är verkligen precis såhär otroligt glad och trevlig precis hela tiden. Han ÄR som en riktig bra PT ska vara, han peppar och får en att vilja ”ännu mer” Han kan få den suraste att bli glad och han ser positivt på precis allt. Jag och Pär är jätte glada att ha både han och Jossan som våra vänner.

Jag fick börja med att väga och mäta mig. Vågen var en sån där häftig våg som mäter både fett/muskler/vatten i kroppen. Jag kände mig glad över min muskel %, men fett procenten ska bli mindre. Även midjemåttet. Vi har satt upp tydliga mål under dessa 8 veckor. Efter det får jag mitt kostschema som är anpassat precis efter mig. Min längd, vikt, ålder och hur mycket jag tränar. Jag har bestämt (tillsammans med Alex) att det kommer att bli väldigt strikt. Och jag VET att jag har en riktigt bra karaktär om jag bara bestämmer mig. Och ibland måste man det, dessa 8 veckor kommer göra att min kropp kommer förbränna betydligt bättre. Och det kommer oxå göra att det kommer vara ok att tänja på gränserna sen, eftersom min kropp då kommer förbränna bättre. Är ni med?

Jag fick sen sätta på mig en pulsmätare och ställa mig på löpbandet för att göra ett arbetspulstest.

Sen började det roliga.

Så många djupa squats som möjligt på 1 min (55 st)

Så många crossfit situps på 1 min (36 st)

Så många crossfit armhävningar på 1 min (33 st)

Sitta så länge som möjligt i jägarvila (01:53)

Stå i rak planka så länge som möjligt (3:13 min)

Springa idioten mellan 2 koner (10 m) så många vändor som möjligt på 1 min. (17 vändor)

Min svaghet va helt klart jägarvilan, de andra testen va helt ok. Men jag vill såklart bli bättre. Jag ska lätt stå i plankan 5-6 min (fitness/atlet tränad)

Nu måste ju ni prova. Gör plankan och jägarvilan och se vart ni ligger på tabellen här nedan.

Nu har jag stått i köket i 2 h på kvällen och gjort 5 matlådor. När pojkarna lagt sig ska jag ställa mig igen och förbereda mellis till en vecka. Rätt skoj faktiskt, det trodde jag inte. Jag lagar ju aldrig mat annars, Hahaha. Pär har sett lina insta-storys och skickar hejja rop och tycker jag är såååå duktig, Hahaha.

Här nedan en bulgursallad med tomat, rödlök och persilja.

/Marit

4 Kommentarer

  • Ja blir så sjukt taggad av dej!! Tack!
    Nu ska ja se te å få med mej sambon oxå-han älskar utmaningar!

    • Helt rätt tänkt. Det är sååå mycket lättare att nå sina mål om man är 2 som kämpar. Hejja er.

      • Hej anna

        Mellis ÄR svårt. Antingen glömmer man det helt eller så trycker man en hel näve nötter och tror man är ”nyttig”

        Just nu i mitt mat schema så äter jag ett päron och en protein shake, eller ett halvt äpple och en bcaa tex. Men detta program är ju upplagt så att jah ska få ut maximimalt av min träning.

        Jah tycker ett bra mellis är naturell youghurt och lite frysta bär, skippa helt smaksatta youghurt. En frukt (undvik banan då den innehåller väldigt mycket socker), ägg

        Kram på dig.
        Marit

  • Heja dig!!! Dela gärna med dig av mellis-idéer.. Jag är grymt dålig att få i mig bra saker när blodsockret är lågt och humöret är som ett litet trotsigt barn!!;)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *