Lite om min kost och träning

image

 

image

image image

image

Jag fick frågan för ett tag sen utav några läsare som ville läsa lite mer om min träning och kost. Pär lagar ofta otroligt god mat så jag förstår om många funderar över hur jag äter. Sanningen är faktiskt den att Pärras mat är väldigt nyttig. Riktig ordentlig mat liksom. Och gör han sås på vardagarna så är den inte lika fet som på helgen. Men mat kommer vi alltid att älska OCH unna oss. Vad vore livet annars.

Jag tycker det är riktigt skönt att komma tillbaka till rutiner igen efter semestern. 1:a semesterveckan var jag ju sjuk med feber och tandvärk så då tränade jag inte en enda gång (drack vin varje dag för att bedöva smärtan dock, hahaha) Vecka 2 fick jag till 3 pass och sista veckan var ju veckan innan bröllopet och då tror jag bara jag hann med 2 pass….. Sånt är skit drygt tycker jag. Jag behöver min träning för att må bra.

Nu är jag tillbaka på jobbet och går mina 10-15 000 steg per dag och gymmar 5 dar i veckan. Otrooooligt skönt i kroppen känner jag.

 

En vanlig dag ser ofta ut såhär

Frukost: keso med banan, kokt ägg, ett hårdbröd med avokado och skinka och en kopp kaffe

Mellis: kokt ägg, kaffe/ 1 näve nötter

Lunch: Det är min shake jag gör hemma varje morgon och som jag dricker efter gympasset. Den innehåller chia frön, ruccola sallad, solroskärnor, protein pulver, frysta hallon, 1/2 avokado och mandel mjölk.

Mellis: ägg/keso/banan

Middag: kyckling/torsk/lax tillsammans med en sallad av nåt slag och quinoa/matvete/råris

Jag äter alltså väldigt bra i veckorna eftersom jag ÄLSKAR riktigt god mat och gott vin som jag unnar mig på helgerna.

Vi äter ofta väldigt bra mat, gjort från grunden med bra råvaror. Det mår kroppen bäst utav. Både jag och Pär älskar mat och lägger gärna endel pengar på det.

Min träning då?

Jag lägger oftast upp det på detta sätt

Måndag: Axlar/mage

Tisdag: Rygg

Onsdag: Ben/rumpa

Torsdag: vila

Fredag: Biceps/triceps

Lördag: Ben/rumpa, alt ett löppass

Ibland kör jag ett hemma-pass om det blivit nåt knas som gjort att jag inte kommit till gymmet. Men helst åker jag till gymmet eftersom träningen blir bättre där. Man får ett helt annat fokus. Men tränar jag hemma så är det redskapen på bild jag använder. Kettlebells, hantlar och ett kort gummiband. Mer behövs egentligen inte för att köra igenom kroppen ordentligt.

Ni kan fortfarande maila mig om ni vill ha hjälp att komma igång med din träning. Jag är inte utbildad pt, men är väldigt kunnig ändå. Jag har även f-skattesedel. Det brukar ju oftast vara den där motivationen som det behövs lite extra utav, en spark i rövva alltså. Och det lovar jag att jag kan ge i form utav pepp, färdiga gympass och ett bollplank.

Högst upp på min blogg har jag även ett erbjudande tillsammans med tidningen Topp hälsa där du får 6 nr OCH ett par träningstights från Kari Traa för bara 149:- Det är ju också ett sätt att köpa motivation för att komma igång. Härlig läsning och nya träningskläder brukar göra att man faktiskt kommer iväg och kör det där 1;a dryga passet efter ett uppehåll.

marit.orrebo@hotmail.com

Nu ska jag njuta utav god mat och vin iallafall, vi fick hem 1 rådjur igår från vår jägar kompis, Micke. Så Pär står och gör råbiff åt oss just nu, fy farao va gött. Barnen får rådjurs-burgare. Hoppas ni har en lika fantastisk lördag som vi.

/Marit

8 Kommentarer

  • TAAAAAAACCCCKKKKKK för att du delar med dig. Vill gärna anlita dig och har skrivet till dig innan så kommer väldigt snart att höra av mig så fort jag inhandlat allt inför skolstarten för barnen….vilket är en del när man har 5 stycken…ha en underbar helg Marit och tack igen. Du är fantastik. Kramiz Natascha

    • Det är bara att du hör av dig när du känner dig redo.
      5 barn!!! Jag tycker det var mycket att handla till 2 ja ?

      Och tack för komplimangen. Massa kramar
      /Marit

  • Ja, det är så himla skönt att kötta på lite efter en slapp sommar ?
    Jag köpte tidningarna och tightsen via din annons ????
    Kram på dig finis!

  • Hur länge tränar du varje gång?
    vet att du tränar på lunchen förstår inte hur du hinner med det så många gånger i veckan, du måste väl duscha och äta oxå :-)) när jag går iväg och tränar går det nästan två timmar med resetid, dusch och lunch.

    Tränar du kanske inte så långa pass utan fler varje vecka istället?
    Tack för en fin blogg och träningstips 🙂
    /Camilla

    • Jätte bra att du frågar, Camilla.

      Jag har 65 min lunch, springer från jobbet och är på gymmet på 5 min. Byter om och börjar kötta. Jag kör ofta superset på mina övn (dvs 2 övn direkt efter varandra) jag hinner ca 6-8 övn per pass och jag kör 2 muskelgrupper per gång med undantag för ben/rumpa.

      Jag kör sen en raggardusch (duschar ordentligt när jag kommer hem) och dricker min shake påvägen tillbaka till jobbet. Så nja, så himla korta pass är det ändå inte jag kör. Jag hinner med att “döda” muskeln vilket alltid är mitt mål. 🙂

      /kram Marit

  • Tack, vad kul att det blev ett så snabbt inlägg 🙂 Jag fortsätter följa dig o din träning o roliga liv med glädje. Kram

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *